Patientrettigheder

Ret til hurtig udredning og behandlingsgaranti

Venter du på udredning eller behandling hos det offentlige, og er ventetiden mere end 30 dage til udredning eller 60 dage til behandling, har du ret til at benytte dig af Privathospitalet Mølholm gennem "udvidet frit sygehusvalg".

 

Sådan gør du

Du kan klage over en behandling

Ønsker du at klage over den faglige behandling eller tilsidesættelse af dine patientrettigheder, finder du information om, hvordan du klager på Styrelsen for Patientklagers hjemmeside. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp.

 

Erstatning

Alle patienter er omfattet af en erstatningsordning, hvis der skulle opstå skader i forbindelse med behandling på offentlige og private sygehuse. Det er Patienterstatningen, der skal sørge for, at patienter får den erstatning, de er berettiget til.

 

Se mere

 

Utilsigtede hændelser

Hver eneste dag er mange mennesker i kontakt med det danske sundhedsvæsen. For langt de fleste går det godt, men nogle gange sker der desværre utilsigtede hændelser eller fejl. For at vi kan lære af dem og og undgå dem i fremtiden, har patienter eller pårørende mulighed for at rapportere utilsigtede hændelser til Styrelsen for Patientsikkerhed.

Se mere

Privatlivspolitik for patienter

EU stiller store krav til, hvordan vi bruger og behandler de persondata, vi har om dig. Vi skal informere om, hvordan vi behandler dine persondata, hvad vi bruger dem til, og hvilke rettigheder du har. Reglerne er blevet til for at beskytte dig bedst muligt. På Privathospitalet Mølholm har vi altid passet godt på dine data, det er ikke nyt for os, og det gør vi fortsat.

 

Privatlivspolitik for patienter